W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X

Podstawy negocjacji dla humanistów



Szkolenie organizowane w ramach oddolnej inicjatywy "Translatorsko" (opłata ma pokryć wyłącznie koszt organizacji)

Translatorsko to lokalna inicjatywa wielkopolskich tłumaczy, mająca na celu integrację środowiska poprzez spotkania towarzyskie i merytoryczne. Organizujemy translatorskie śniadania, na których dzielimy się doświadczeniami i wzajemnie poznajemy, wycieczki do zakładów pracy, gdzie na własne oczy oglądamy to, o czym inni tylko tłumaczą oraz wykłady i szkolenia z ciekawymi gośćmi. Dołącz do naszej grupy Tłumacze z Wielkopolski na Facebooku i weź udział w wydarzeniach lub zaproponuj własne. Nie trzeba mieszkać w Wielkopolsce, liczy się chęć współpracy i integracja branżowa!

Temat szkolenia
Podstawy negocjacji dla humanistów, podtytuł: Asertywna komunikacja w życiu tłumacza-freelancera, czyli o tym, że humanista też może negocjować.
 
Dla kogo
Dla tłumaczy, edytorów, korektorów, PM-ów, weryfikatorów
 
Maks. liczba uczestników
15
 
Czas trwania [h]
14 h ( 2 dni w godz. 9-17 z godzinną przerwą obiadową)
 
Lokalizacja
Poznań, ul. Promienista 39
 
Cena netto
400 zł (+VAT)
 
Termin(y)
23-24 marca 2019
 
Forma zajęć
wykład z warsztatami
 
Opis wprowadzający
Bycie freelancerem ma swoje zalety. Większość z nas się z tym zgodzi. Ale bycie „wolnym i niezależnym” wiąże się też z wyzwaniami, takimi jak potrzeba samoorganizacji, dyscyplina, dbaniem o równowagę między pracą i odpoczynkiem. Wyzwaniem, o którym często chcielibyśmy zapomnieć są również wszelakie rozmowy o pieniądzach. Niejeden freelancer na samo brzmienie słowa „negocjacje” dostaje gęsiej skórki. Dlatego proponujemy szkolenie, którego celem jest nauczenie się, jak się asertywnie komunikować i wywalczyć dla siebie jak najlepsze warunki na rynku tłumaczeń/pracy.
 
Program szkolenia

Program szkolenia

Psychologiczne podstawy komunikowania się

  • Kluczowe założenia dotyczące komunikowania się.
  • Indywidualne mapy rzeczywistości i filtry percepcji.
  • Budowanie i utrzymywanie kontaktu z rozmówcą. Rozpoznanie i spożytkowanie „mapy świata” rozmówcy w celu osiągnięcia porozumienia.
  • Jak zadawać pytania, by zebrać brakujące informacje.
  • Synchronizacja i desynchronizacja, czyli sposób na to, jak unikać nieporozumień i zwiększać siłę oddziaływania na kontakt z drugą osobą i własny stan wewnętrzny (także emocje).
  • Umiejętności zbierania ważnych informacji o preferencjach i obiekcjach rozmówcy.
  • Spójność nadawcy a skuteczność.
  • Wewnętrzne źródła spójności.
  • Pożądana komunikacja niewerbalna w dyskusji i argumentacji - postawa ciała, gesty, ton głosu nadawcy.

Zanim rozpoczniesz negocjowanie i rozmowy

  • Jak przygotować się do negocjacji.
    • Założenia wstępne a postawa w negocjacjach.
    • Rola założeń i wartości.
  • Negocjacje jako komunikacja w sytuacji pozornej lub rzeczywistej sprzeczności interesów.
  • Co to jest BATNA (Best Altenrative To a Negotiated Agreement) i jakie jest jej znaczenie dla negocjacji.

Negocjacje - sposoby kierowania rozmówcą oraz jak zwiększyć siłę naszego oddziaływania na drugą osobę

  • Rola pierwszych minut – komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
  • Synchronizacja i desynchronizacja, czyli sposób na to, jak unikać nieporozumień i zwiększać siłę oddziaływania na kontakt z drugą osobą i własny stan wewnętrzny (także emocje) – ćwiczenie.
  • „Dostrojenie, dostrojenie i prowadzenie” („pacing, pacing and leading”), czyli w jaki sposób rozpoznawać co dzieje się w relacji z drugą osobą i jak wpływać na przebieg rozmowy zgodnie z naszymi założeniami.
  • Negocjowanie a budowanie relacji z partnerem (redaktorem, wydawnictwem, etc.)
  • Wywieranie wpływu a manipulacje:
    • Język wpływu, czyli jak mówić do podświadomości osoby (tworzenie sugestii, pozorny wybór, generalizacje, itd.). – ćwiczenie.
    • Wykorzystanie przeformułowania i metafory.
    • Jak rozpoznawać różne sposoby manipulowania i radzić sobie z nimi.
  • Jak przygotować się do negocjacji w różnych sytuacjach.
    • Ćwiczenie: Okno Johari, jako sposób na określenie kluczowych pytań w czasie trudnych sytuacji negocjacyjnych.
  • Rozpoznanie wartości i kryteriów, jakimi kieruje się wymagający rozmówcy.
    • Jak rozpoznać i usystematyzować priorytetowe kryteria rozmówcy?

Radzenie sobie z trudnymi emocjami i asertywność

  • Jak dystansować się od negatywnych emocji podczas rozmów? - ćwiczenie
  • Czynniki pozwalające dystansować się od negatywnych emocji.
  • Kotwiczenie – umiejętność kierowania swoimi emocjami.
  • Jak asertywnie odmawiać albo domagać się - ćwiczenie
  • Jak nie poddawać się presji i manipulacji (m.in. technika „zdarta płyta”) – ćwiczenie.
  • Technika przedstawiania „trudnych kwestii” i wskazywanie na rozbieżności – ćwiczenie.

Czy można negocjować mailowo i telefonicznie

  • Plusy i minusy komunikacji pisemnej.
  • Specyfika rozmów telefonicznych.

Podsumowanie treści i projektowanie wykorzystania umiejętności nabytych w trakcie szkolenia

 
prowadzący
Przemysław Turkowski
Z pierwszego wykształcenia jestem biologiem, z drugiego psychologiem. Dla równowagi łączę pracę psychoterapeuty ze szkoleniami, coachingiem i popularyzowaniem praktycznej psychologii.
Prowadzę szkolenia z zakresu asertywności, efektywnego komunikowania się, zarządzania zespołami, negocjacji, inteligencji emocjonalnej, rozwiązywania konfliktów, strategii kreatywności (Błękitny Ocean). Wspierałem również zespoły i zarządy w pracach nad strategią firmy poprzez prowadzenie coachingu zespołowego i indywidualnego. Wykładałem na studiach podyplomowych na Wydziale Psychologii UW: "Psychologia Zarządzania Personelem" i "Psychologiczne Podstawy Komunikacji Medialnej”, „Coaching w organizacji” oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej na kierunku „Praktyczna psychologia społeczna”.
To jak rozumiem szkolenia i dlaczego widzę sens ich prowadzenia najlepiej oddaje fragment książki prof.Bliklego pt. „Doktryna Jakości”:
"Fizyki uczymy się w szkole lat kilka, więc po odebraniu świadectwa maturalnego mamy świadomość, jak niewiele z tej obszernej dziedziny wiedzy stało się naszym udziałem. Wiemy jednakże — i jest to jeden z ważniejszych elementów naszej szkolnej edukacji — że zjawiska fizyczne rządzą się złożonymi prawami, które na pierwszy rzut oka wcale nie są oczywiste. Na przykład istnieją niewidoczne okiem pola sił — grawitacyjnych, magnetycznych i elektrycznych — które powodują, że jedne ciała się przyciągają, a inne odpychają, mimo że „na oko” nie widać po temu żadnej przyczyny. Psychologii nie uczymy się w ogóle, opuszczamy więc szkołę z przekonaniem, że o zjawiskach zachodzących we wzajemnym oddziaływaniu na siebie ludzi wiemy akurat tyle, ile trzeba.”
Prowadzę bloga www.PsychoterapiaZmienia.pl, w którym opisuję naukowe podstawy psychoterapii i psychologii zmian.
Zobacz także: